miércoles, 14 de febrero de 2007

ENTREVISTA

Hola a todos de nuevo, hoy abrimos un nuevo apartado en el blog, el de las entrevistas. Aunque hace un par de semanas que teniamos esta entrevista, hasta hoy no la hemos podido publicar. Os presento a Marc Contijoch, el creador del blog "El blog del judo". Os dejo con la entrevista:
- Presenta’t tu mateix als lectors.

Sóc en Marc Contijoch, cinturó negre 1r dan i autor d’El blog del Judo, el primer blog en català que parla sobre judo. Vaig començar a fer judo als 6 anys al gimnàs del meu poble, Montblanc (Tarragona), i actualment entreno al Judo Condal de Barcelona, sota la tutela del Mestre Francesc Talens.

- Per què vas decidir de fer un blog de judo?

Fa una mica més d’un any, el meu germà Martí (que també és cinturó negre) i jo vam decidir tornar a practicar judo després d’un llarg període d’inactivitat. Aleshores, amb l’emoció de tornar a l’esport que més m’agrada, vaig començar a buscar informació per internet sobre el judo(vídeos, tècniques, notícies, etc.) i vaig trobar moltes pàgines que tractaven el tema.

El problema és que no n’hi havia cap que ho fes en català (tret de la web de la Federació Catalana). Això i el fet que el Judo és un desconegut per a la gent del carrer i que no surt tant a la “tele” com ens agradaria, em va impulsar a començar El blog del Judo per donar a conèixer una mica més el nostre esport a totes aquelles persones interessades.

- Judo com a esport o com a estil de vida?

Hi ha gent que considera el judo com un esport o que el cataloga com una art marcial. Per mi no és només això sinó que representa molt més. I és aquesta filosofia la que intento transmetre cada dia en el blog (o, si més no, quan puc dedicar-hi una estona).

El primer que vaig fer quan vaig publicar el blog va ser afegir-hi la famosa frase de Jigoro Kano que diu que "El judo, més que un art d'atac i defensa, és un estil de vida" i per aquest motiu i perquè m’ha ajudat en molts aspectes fora del tatami el considero una manera de viure.


- Que ha fet el judo per tu?

Crec que el judo ha ajudat a forjar el meu caràcter i m’ha fet tal com sóc. Estic convençut que sense el judo no seria la mateixa persona i tampoc em prendria les coses tal i com me les prenc. En la vida, a l’igual que en el judo, no m’enfronto directament als problemes (força contra força) sinó que intento esquivar-los i aprofitar les bones ocasions, per superar-los.


- A quin judoca has admirat o admires?

Sempre m’ha agradat molt Yasuhiro Yamashita, sobretot pel seu potent O Soto Gari (la meva tècnica preferida), perquè és esquerrà (com jo) i per la velocitat que imprimia en els moments clau, tot i la seva corpulència. El judo actual ha canviat molt en relació a l’època de Yamashita, però per mi continua sent un bon referent. Si no, mireu aquest vídeo:

http://www.youtube.com/watch?v=UOwlqKkEXCo&eurl=


- Que opines dels resultats que ha aconseguit l'equip català als Campionats d'Espanya Absoluts d'enguany?

Els Campionats d’Espanya tenen un nivell molt alt en comparació amb els que es realitzen a Catalunya i tenint en compte això, crec que han estat uns resultats força positius tot i aconseguir només 5 medalles. La Federació Catalana està treballant de forma correcta per recuperar el nivell perdut a casa nostra però crec que farien falta més competicions a nivell autonòmic i més intercanvis per poder millorar els resultats. A nivell personal estic content per la medalla del David de Caralt, del Judo Condal, que després d’estar apartat de la competició per una lesió, va quedar 3r.

- Una frase sobre judo que t'hagi marcat ...

“L'adversari és un company necessari per a progressar; la vida de la humanitat s'hauria de basar en aquest fonament” (Jigoro Kano)

No hay comentarios: